Aceste Proiecte nu ar fi fost posibile fara ajutorul unor sponsori carora le multumesc:
-S.C. Ostrovit S.A. Ostrov d-lui director Velciu Lucian
-S.C. A.S.T.I. S.R.L. Bucuresti d-lui director tehnic Cristian Bunea
-S.C. Matra Systems S.R.L. Bucuresti d-lui manager, ing. Cristian Diaconu

joi, 11 octombrie 2012

Antena

Alegerea antenei a fost un alt subiect delicat...
Initial m-am orientat catre un Diamond X200,care are o inaltime de 2.2 m si un castig de vreo 8db ptr uhf.
Am aflat ca s-au mai montat astfel de antene dar care s-au rupt de la imbinarea celor 2 segmente.
Adica rezista la vreo 100 km/ora
Apoi am stabilit ca un X 50 N m-ar avantaja.Ancorabil cu relon.
7,2db castig,1,75m si 135 km/ora viteza vantului la care rezista.
Am comandat 1 astfel de antena pe radiocomunicare.ro
M-au amanat 2 luni.Cand imi spuneau sa le telefonez pe data de 25 a lunii cand dupa 1 saptamana...
Neseriosi.
Dupa vizita la lccom impreuna cu yo3ies,vlad-yo3ihg imi prezinta antena X200-N.Este rezistenta/nu cum vorbesc unii si asigura 8 db castig pe uhf.
Costa 300 ron dar face banii.Usoara,2.5 metri inaltime,sistem de prindere rezistent pe teava si cuplare cu mufa N.
Cumpar una si stabilesc sa o montez la repetor.






O alta solutie este pentru acest amplasament este folosirea antenelor directive,sinfazate.
Imi aduc aminte si de yo6xk,Andrei Buta,mail   butaandrei1@yahoo.com mare constructor de antene si de oferta lui pe care mi-a trimis-o in urma cu  cca 1 saptamana pe mail-ca urmare a unei discutii pe repetorul Lacauti.
Mai am de la dansul un yagi cu 8 elem ptr 144300 Mhz.
Realizare superba,rezistent,usor si mai ales ieftin!











Am pus   acum ochii pe antena yagi cu 10 elem.,boom 2 m,castig se 13,1 db,100ron/buc.

Comand 2 astfel de bucati dupa ce vorbesc cu omul,la telefonul afisat. receptiv imi confirma ca poate executa.Comand si sinfazarea intre cele 2 antene, plus sistemul de prindere a antenelor pe un pilon de cca 6 cm diametru.
Ideea este ca sa orientez o antena catre Bucuresti si alta catre Medgidia Constanta.
Nu ne intereseaza ca antena sa radieze catre teritoriul bulgar,din contra!
Polarizare verticala-fireste.
Lobii de radiatie nu sunt alungiti ci mai rotunzi ca la antenele mult mai directive.
Adica sper ca prin apropierea lobilor sa acoperim si directia nord,respectiv orasul Slobozia aflat la cca 60 km distanta de repetor.
Calculul arata ca din 15 db castigati pe antena,30-40% se vor pierde pe cablul coaxial, fie el si special uhf.
Adica tot raman cu cca 10 db castigati efectiv de repetor.
Posibil a fi folosit la puteri mici.
Asta de experimentat in 2013...
Vorbesc cu Sinel yo9hty-incantat de oportunitatea oferita de castigul antenelor,robustetea lor si mai ales pretul accesibil fata de firmele de 2 bani ce nu isi pot onora ce au postat la vanzari pe site.
Tehnic, identificam oportunitatea de a comunica astfel si cu jud Giurgiu-defavorizat ca si noi din punct de vedere al acoperirii radio.
Asteptam onorarea comenzii...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Înregistrările audio - un hobby ieftin?

Înregistrările audio - un hobby ieftin?